شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 28, 2024
حجت‌الاسلام مهدی غروی امام جمعه سلفچگان

حوزه/ امام جمعه سلفچگان با بیان این که خواب آشفته رژیم جعلی صهیونیستی تعبیر نخواهد شد، گفت: حزب الله پاسخ محکمی به تجاوزگران خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مهدی غروی در خطبه های امروز نماز جمعه سلفچگان با بیان این که تقوی و توکل راه برون رفت از مشکلات است، اظهار داشت: قرآن سراسر نور و هدایت است. «الَر کِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَیکَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلَی صِرَاطِ الْعَزِیزِ الْحَمِیدِ» (ابراهیم) قرآن، کتابی است که خدای متعال بر قلب وجود مقدس نبی اکرم نازل کرده است تا به وسیله این کتاب مردم را از ظلمات به سوی سمت نور و صراط الهی هدایت کند و لذا اگر کسی اهل تمسک و توسل به آیات قرآن باشد؛ گاهی یک آیه قرآن برای هدایت و راه یابی انسان حقیقتاً کفایت می کند. «لَوْ أَنزَلْنَا هَذَا الْقُرْآنَ عَلَی جَبَلٍ لَّرَأَیتَهُ خَاشِعًا مُّتَصَدِّعًا مِّنْ خَشْیةِ اللَّهِ» (حشر/۲۱) اگر حقیقتی از منزلت و نورانیت قرآن بر قلب انسان نازل شود و این حقیقت بر قلب تجلی کند، حقیقتاً انسان موانعش برداشته می شود و به مقام خشوع در مقابل خداوند متعال می رسد. تمام قرآن اینطوری است و از ابتدا تا انتهای آن، آیات الهی است. اما بعضی از آیات، فوق العاده هستند و آثار فوق العاده ای هم دارند.

وی ادامه داد: از وجود مقدس رسول الله(ص) نقل شده که فرمودند: «آیه ای در قرآن است که اگر همه مردم به این یک آیه قرآن، متوسل شده و به آن متمسک و معتصم شوند، برای همه آن ها کفایت می کند.» ایشان در ادامه این آیه معروف سوره مبارکه طلاق را تلاوت فرمودند: «وَمَن یتَّقِ اللَّهَ یجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا وَیرْزُقْهُ مِنْ حَیثُ لاَ یحْتَسِبُ وَمَن یتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ َمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیءٍ قَدْرًا» برای تلاوت و مداومت این آیه -به خصوص بعد از نمازهای واجب- آثار خوبی نقل شده است.

حجت الاسلام غروی با بیان این که رعایـت تقوا عامل نصرت جامعه، افزود: امروز که دشمنان داخلی و خارجی درحال تلاش هستند که جامعه اسلامی را به گمراهی راهنمایی کنند، تقوا، ریشه ای ترین راه کار و تضمین کننده مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان است و رعایت آن در تمام عرصه های فردی، اجتماعی، اخلاقی و سیاسی، نصرت الهی را شامل حال جامعه و از هرنوع غلبه دشمنان جلوگیری می کند.

وی در ادامه به توطئه های دشمنان نظام اشاره کرد و بیان داشت: در عرصه‌ی جنگ ترکیبی دشمن از سویی «تحریم» را به میدان آورده و از سوی دیگر «تحریف» را: «به موازات تحریم یک جریان تحریف هم هست؛ در کنارش یک جریان تحریف هست؛ تحریف حقایق، واژگون نشان دادن واقعیّات؛ چه واقعیّات کشور ما، چه واقعیّات مرتبط با کشور ما؛ این هم یکی از کارهایی است که آن‌ها انجام می‌دهند.

حجت الاسلام غروی ابراز داشت: هدف از این تحریف دو چیز است، دو کار را می‌خواهند انجام بدهند: یکی، ضربه به روحیه‌ی مردم است... یکی [هم] آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم است.» در این جنگ «امروز بیشترین تحرّک دشمنان ما علیه ما بیش از تحرّکات امنیّتی و اقتصادی، تحرّکات تبلیغاتی و جنگ نرم و تبلیغات رسانه‌ای است.»

وی ادامه داد: از طرف مقابل «مومن متعبد انقلابی» در مقابل چنین تهاجم چندوجهی‌ تکالیف مهمی برای جهاد و مبارزه در میدان‌های گوناگون دارد. در این میان یک عرصه‌ی مهم مبارزه «جهاد تبیین» است.

امام جمعه سلفچگان با بیان این که خواب آشفته رژیم جعلی صهیونیستی تعبیر نخواهد شد، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته عملیات‌های بزرگی علیه لبنان انجام داده است، از انفجار پیجرها و ترور مقامات حزب الله تا حملات گسترده هوایی به جنوب و شرق لبنان. تنش‌ها بین حزب‌الله و تل‌آویو در حال افزایش است و احتمال می‌رود دو طرف به‌ جای درگیری‌های محدود مرزی که نزدیک به یکسال ادامه دارد، وارد یک جنگ زمینی تمام عیار شوند.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های وزارت بهداشت لبنان، در دو عملیات انفجار دستگاه‌های الکترونیکی تنها ۲۵ نفر کشته و صدها نفر دیگر زخمی شدند که اکثر آن‌ها غیرنظامیان بودند و تنها چند عضو حزب‌الله در میان شهدا بودند.

حجت الاسلام غروی ادامه داد: همچنین در ماجرای حمله به ضاحیه جنوبی بیروت هم ۱۶ تن از نیروها و فرماندهان حزب‌الله به شهادت رسیدند که اگرچه هدفی ارزشمند برای صهیونیست‌ها در جنگ به شمار می‌رود اما با توجه به صف‌آرایی در برابر یک ارتش حرفه‌ای بیش از ۱۰۰ هزار نفری با تجارب گسترده جنگی در ۱۰ سال بحران سوریه، ضربه مهلکی به شمار نمی‌رود.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در جبهه‌های مختلف شکست‌های بزرگی را متحمل شده است. اما سرشاخ شدن با حزب‌الله که به مراتب قدرتمندتر از سایر گروه‌های مقاومت در منطقه است عواقب پیش‌بینی‌ نشده‌ای برای اشغالگران خواهد داشت زیرا با فرود هزاران موشک در عمق سرزمینهای اشغالی و هدف قرار گرفتن زیرساخت‌ها، تاسیسات برق و انرژی، کارخانه‌ها، بنادر و فرودگاه‌ها که در تیررس موشکهای مقاومت قرار دارند، سرزمینهای اشغالی در بحران عمیقی فرو خواهد رفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha